Khamis, 16 Jun 2011

Aku Godam Hang!!

Assalamualaikum..

As expected..Berita hangat hari ni agak berbeza dari biasa..hehe..Kalo biasa di muka utama akhbar HOT tajuknya akan berbunyi "Bapaku bkn seorang lelaki??" "Kucingku di***** oleh kucing jantan" "Lelaki legging" dan macam² lagi..Hari ni tajuk utamanya adalah berkaitan cyber!..Yup!..Tengah hot cite Godam Menggodam lak..bukan gundam ye..
 
Kalau yg kaki download tu memang akan melenting la..Kalo yang bukan kaki download lak hanya menjeling je la..he

So, kalo ana nak cite bab yang tengah HOT³  sekarang pun rasanya macam da terlalu banyak bloggers yang da wat post pasal tu..Senarai list dan macam ne nak tukar DNS bagai akan diberi tipsnya..ngee..So nak tau rajin² la baca blog mereka..

"nta nak cite ape lak??" tanye ana kepada diri ana sendiri..hmmm..



Bile cerita bab godam menggundam ni..Ana cuba fikirkan ia dari sudut yang lebih Islamik..About diri kita la kan?Macam ne kita melenting,menjeling,menengking,menjuling bila dapat tahu web² yang kita sukai disekat @ digodam..But bila kita twistkan ia terhadap diri kita..what'll happened??

***loading***
(Jawab pada Diri Masing²)

Sedar or tak..Kita sebenarnya sentiasa dijadikan mangsa godam..setiap HAri!!! Wow!..

Tapi kali ni unik la..Sebab bkn digodam oleh sang Anonymous..he..But digodam oleh musuh ketat kita sendiri...


SYAITAN @ SETAN @ PAK TAN

duk kaco dodoi ka??he

Dari Aisyah isteri Nabi SAW katanya..

"Menceritakan bahawa Rasulullah SAW pada suatu malam keluar dari rumahnya ..Kata Aisyah: "Lalu saya merasa cemburu kepada beliau." Kemudian Nabi datang dan melihat perbuatan saya,lalu beliau berkata : ''ada apa hai Aisyah??Cemburukah engkau?" Saya menjawab : "Mengapa tidak akan cemburu orang seperti saya ini terhadap orang yang seperti engkau!: Rasulullah SAW bersabda : "Datanglah syaitanmu" Jawab Aisyah : "Ya Rasulullah!Adakah saya mempunyai syaitan??" Jawab Nabi : "Ya!" . Saya bertanya :"Juga setiap orang?" Jawab Nabi : "Ya!" .Saya bertanya : "Juga engkau ya Rasulullah?" Jawab Nabi : "Ya!" Tetapi Tuhan menolongku untuk menguasainya sampai dia Islam"..

Hadis Shahih Muslim

Tu dia..Jaga² lah..Siapkan diri antum ngan segala cheat² yang ada agar sentiasa dapat melawan balik segala godaman Syaitan ni..Kalau mase kecik² dulu dok ingat syaitan ni sekor je..haha..La ni xla..

Kalau antum belum tau..sebenarnya macam² yang digodam oleh Pak Tan nih..Ana rasa antum pun tau senarainya..Tapi tak salah kot kalo kita wat shortlist..he

1)Seawal subuh digodam suh tidur balik
2)Suruh solat lambat..Waktu masih muda katanye..(adoii)
3)Ajak tengok benda² yang tak elok..Cuci mata katanya..
4)Di ghairahkan nafsu..Bagi feeling
5)Ditanamkan sifat mazmumah dalam diri (virus nie) baru jadi lelaki katanye..alahaiii
6)Suh pegang².. bab1 bru haram pegang bro.. katanya..
6) macam² ada..

Video : Mai Tengok lagu mana Pak Tan wat keje

Firman Allah SWT
"Pada hal kekuatan itu hanyalah vagi Allah bagi RasulNya dan bagi orang² Mu'min"
(Surah Al-Munafiqun:8)


Terserah pada kitalah macam mane kita nak berdepan dengan godaman ni..Jangan hanya melenting apa yang ade di depan mata..Selami diri sekali agar lebih bermakna..

 INGAT!!
Syaitan ni selalu duk guna manusia ni utk kepentingan geng² dia sendiri..Digunakan manusia sebagai perantaraan untuk menjatuhkan antara mereka sendiri..Sebab itulah Islam menuntut umatnya sentiasa upgrade hati dan diri dengan membaca..Baca Al-Quran , Baca Hadis , Baca segala ciptaan Allah ini dengan akal yang dikurniakan..

Firman Allah SWT
"Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhanmu yang menciptakan" (surah Al-'Alaq:1)

Jangan mudah rasa sombong dengan sebuah buku yang dibaca..Selalulah menuntut ilmu..Dan tuntutlah ilmu itu biar kena pada niatnya..Jangan hanya niat kerana mendapatkan segulung IJAZAH..Kerna khuatir ilmu itu hilang arah setelah segulung IJAZAH itu berada dalam genggaman..

 
Dan ingatlah sahabat..Jangan sebarkan fitnah terhadap agama disebabkan kejahilan kita sendiri..Tidak kiralah dalam bentuk percakapan , lukisan dan lain² lagi ..

Sekadar tu sahaja..'Ala kulli Hal..

Syukran..Wassalam

3 ulasan:

  1. best baca..and panjang..he.. dpt gak habiskn.. huh..^^

    BalasPadam
  2. ehe.."ter"panjang..takpe la bkn slalu..syukran!

    BalasPadam
  3. ni betul² menggodam minda., hahaha

    BalasPadam