Jumaat, 10 Jun 2011

Rehlah Lata Kekabu

Assalamualaikum..

Semalam da jadi wartawan sementara..Hari ni nak kongsi pasal kecantikan , keindahan , kelawaan , ketakjuban dan ke² yg berkaitan..he³

Apa pun..Baca or lihatlah sampai titik yg terakhir ye..Dan sambil melihat smbil tu muhasabah serta nikmatilah tatapan sebaik mungkin..Kalo nak rase yg real punye pegi la kat tempat berkenaan..Mmg best!

Ceritanya begini...



Semalam yakni sehari selepas 8 Jun ana dan kawan ana diajak untuk sama² join berkelah ngan budak² sekolah ana..he..Senior²..Destinasi perkelahan kami?? Akan diberitahu sat lagi.. =) Kami berkumpul seawal jam 8.30 pagi kat rumah ckgu ana..Seperti biasa menunggu ahli² lain sampai la.."Kalo da janji kul 8, kul 9 dtgnye.." seloroh cikgu ana..Tp mmg itulah realiti masyarakat kt kan?? Mungkin ada yg alert dgn masa tp kebanyakan yg ana jumpa selalu tersasar lah..Moga² akan diperbaiki nnt..Ana pun lebih kurang je..he..

Bila da berkumpul..Ada yg naik kereta dan ade yg menunggang motor..Ana dlm golongan yg bermotor..Nikmat sket nek motor pepagi ni..Dapat rasa "air-cond" free..Lagi pulak ana da lama tak tunggang motor..So nak qada balik la..haha..Asyik nek kereta je..La ni rasa kekok pun ada..woo..Kalau kat atas lebuhraya dulu mmg raja pecut lori la..Tapi skarang nak potong lori pun risau² gak..Teringat kemalangan ptg hari yg sama (kisahnya)..Minta² selamat la setiap perjalanan..Jadilah penunggang dan pemandu berhemah..Pembonceng berhemah pun boleh gak..Kot² asyik teringin nak seret kepala je..hu

Da sampai kat destinasi pilihan ari ni selepas sejam perjalanan..Sampai² penunggang bermotor menggeliat sat utk lega kan badan..hu..Then , Ana dan sahabat ana tinjau² dulu kawasan..Kawasan die mmg cantik..Bunyi air mengalir , Pokok² yg menghijau , Batu² sungai yg cantik..Subhanallah..Mmg indah la..Ana dan sahabat ana p nek sampai atas tu semata-mata nak tgk air terjun!..

Haa..ok..Jom tengok gambar yg berjaya di"snap" =)

-GelagAt Sini SInun-

yg ni la kwn ana..Mr korea..ha³

menunggu sambil borak² ngan adik junior

adik² junior ^^

ayor ape yg berani : ayor terjun!! (teka teki mase mude²)

dpan air terjun..memukau mata tul

kat jambatan ni la ana men goyang²..last2 bateri kamera jatuh dalam sungai..haha nasib bukan kamera..fuhh

ana kagum bila tengok semut ni..subhanallah
xde yg kluar track even bengkang bengkok..

air dicincang takkan putus dik..udah² la tu..haha

air pun tak putus ni kan pula angin yg ditendang..oh tidak.he

macam mane?? cantik kan??

usai solat zohor berjemaah..Ustaz bagi sedikit tazkirah pada kami..Dalam tazkirah tu ustaz ajak ana dan sahabat merenung kejadian alam sekeliling kami..Air yg mengalir mengikut ketentuan Allah S.W.T..Tidak membantah ngan mengalir secara sebaliknya..Tumbuhan yg tidak merungut dan sebagainya..Berbicara tentang sunnatullah..Terkesan juga ana mendengarnya..

Tidak lupa juga bila melihat keadaan sosial yg berlaku sekitarnya..Remaja kita yg ana rasa sudah maklum masalah ini..Mudah-mudahan kita la generasi pemuda yg bakal berfungsi sebagai penerus,pengangkat generasi yg ada kini..Sampai bila kita hendak terus mengharapkan pada golongan yg lebih tua?? fikirkan.."Gunakanlah ilmu sebaiknya.."..itulah pesan ana pada junior ana..Moga² ana sentiasa muhasabah diri ana juge..

Sekadar ni sahaja perkongsian ana..Syukran .(titik terakhir..he)

Wassalam..

10 ulasan:

  1. lupa pulak..tmpat ni kat lata kekabu kuala kangsar!..^^ jom pegi

    BalasPadam
  2. jom!!!!cepat plan!!!!haha -ahmadfmf-

    BalasPadam
  3. haha..mai perak dulu syeikh

    BalasPadam
  4. haha. jgn main goyang2 lg ye munze.

    BalasPadam
  5. haha..ea ckg..bateri tu dpt diselamatkan..nasib blh guna ag..kalo x..x wujud la gmbar ni..woo

    BalasPadam
  6. ade org ckp kat ana..lata kekabu kat lenggong!!jom pegi..haha

    BalasPadam
  7. macam best jer..nak ikot!

    BalasPadam
  8. jom2!..blh je..nek kete sendiri..he

    BalasPadam
  9. huh? kejamnye.. takpe la...-.-'

    BalasPadam
  10. kejam?? bgus la tu..nek motor kene ujan..nek kete sendiri sng nak blk umah..=P

    BalasPadam