Rabu, 18 April 2012

Love ISlam~

Alhamdulillah.. Hujan mencurah-curah turun ke ladang "gandum".. haha.. tetiba teringat kat koko krunch.. kalau time kecik-kecik dulu duk men sorok-sorok ngan adik ar kalo abah beli benda alah tu.. mau sampai bertumbuk gak ar nak makan nye pasal.. hee.. skang ni semua sopan je.. cewah.. kenangan tu.. best!

Mase kecik dulu ade je benda yang nak disensitifkan.. Kalau tak dapat makanan gaduh, kalau tak dapat duk depan ngan mak dalam kete pun nak gaduh pastu bila nak masuk bilik, tutup pintu bilik kuat2 konon-konon nak bagitau kat mak ngan abah yang diri tu tengah merajuk la..hahaha.. Sekarang, bila dah besar nak buat camtu tak leh da la.. nnt mak kata ngade-ngade lak.. XD tapi takpe la kan.. sekali sekala nak manja-manja ngan mak ngan ayah sendiri.. eceh!

Bila cite yang berkaitan ngan keluarga ni..


Saya baru je pas tengok video Ustaz Don tentang cinta Rasul.. Allah, terkesan di hati dengan kisah yang diperdengarkan.. Eventhough kita tak pernah jumpa Nabi Muhammad face to face.. Apa yang Nabi lakukan demi menyebarkan agama ISLAM itu tak terkata hebatnya.. Dengan sebab perjuangan tersebutlah kita dapat merasai dua nikmat yang terbesar kini iaitu.. IMAN dan ISLAM.. Alhamdulillah.. Mudah-mudahan nikmat ni kita rasa sampai akhir hayat kita.. Dengan macam-macam dakyah yang berleluasa.. Diri kita kena KUAT agar tak mudah rasa GOYAH..

Kita kena selalu disajikan dengan sirah para sahabat, ilmu tentang keindahan Islam, kenikmatan yang Allah kurniakan agar diri ni terus YAKIN dengan DEEN ISLAM ni.. Bila yakin dengan ISLAM.. Maka dengan itu akan terbitlah rasa CINTA yang tidak berbelah bahagi sebagaimana yang dapat dilihat dalam diri para Sahabat.. MasyaAllah.. Hebat diorang tu kan?? Kita pulak macam mane??

Dengan hidup di zaman semuanye di"hujung jari" pulak.. Allah~

Ya Allah.. 
Kurniakan kami semangat seperti orang-orang yang terdahulu 
Yang sanggup berjuang demi Agama-Mu.. 


Ya Allah..
Kuatkan hati kami utk menangkis segala perkara buruk yang terlintas di fikiran kami..
Agar kami sentiasa melakukan segala perkara yang baik yang engkau perintahkan kepada kami



Mudah-mudahan kami termasuk dalam kalangan hambamu yang beruntung.. Ameen.. 



We Love ISLAM!

1 ulasan:

  1. we love islam ^^
    dalam maksud tu..
    muhasabah diri sentiasa :)

    BalasPadam